onsdag 16 november 2011

Cupcake sunday

Trots att jag gillar att baka så har jag faktiskt aldrig bakat cupcakes. När jag var på landet bestämde jag mig för att prova. Det är så mycket roligare att laga mat i ett stort kök när man är van vid att dela så det gäller att passa på.
Jag använde mig av ett grundrecept till muffins och smaksatte halva smeten med kanel och den andra med rivet citronskal. Gjorde såklart några nybörjarfel märkte jag snabbt. Till exempel när jag dekorerat den första muffinsen och snabbt fortsatte vidare. Tog bara några sekunder innan jag nuddat den första med handen. Det kan kanske också vara ett extra problem för oss vänsterhänta. Är i vilket fall som helst svårt att återställa mosad frosting på ett snyggt sätt. Dessutom är det nog bra att hålla sig till muffinsen utan fyllning om man ska dekorera. Det blir nog snyggast så. Måste helt klart fortsätta experimentera med cupcakes. Färgade förresten frostingen med rödbeta. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar