onsdag 14 mars 2012

Ur kokbokssamlingen

Jag har en mindre samling gamla kokböcker. När jag är på loppis eller auktion kan jag verkligen inte låta bli att köpa gamla fina böcker. Dessutom är det nästan aldrig någon som vill ha de eftersom de tar sån plats. Jag älskar att sitta och bläddra i gamla kok och husmorsböcker och läsa om hur det var förr och titta på gamla recept och instruktioner. En av mina nyaste böcker är denna Kristidsnyckel. Helt fantastisk tycker jag!

4.50 kr + oms, ett riktigt kap!

Kaninragu eller kanske brynt kalv till middag?

Längst bak finn en lång lista med varor du kan ersätta i recepten om du i kristider inte får tag i den rätta ingrediensen. Uppfinningsrikedomen är fascinerande när det kommer till ersättning! Skulle vi använda en sådan idag skulle vi inte behöva slänga nån mat alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar