måndag 5 december 2011

Semsterhelg

Min pappa har varit här hela helgen och vi har både semestrat och turistat. Vi har till och med stått mitt i en korsning med uppvecklad karta. Att turista i sin egen hemstad är en helt klart underskattad upplevelse. Vi hann med en massa roliga saker men höjdpunkterna var helt klart middagen på en grekisk liten restaurang, fotografiska museet och såklart hotellfrukosten.
Nick Brandt ställde ut på fotografiska och det var helt fantastiska bilder. Djurportätt  med fokus på vilda djur i afrika under namnet "On this earth, a shadow falls". Ett viktigt budskap och helt magnifika bilder. Funderar faktiskt på att beställa hem en affisch ifrån fotografiskas webbshop.

Kvällen har jag spenderat hos min fina barndomsvän och vi har lagat julmiddag. Rullat köttbullar med en massa senap och kryddpeppar. Ägghalvor med en god röra och dill. Och dessutom lax och rödbetssallad. Jag kan inte få nog av egengjorda köttbullar med kryddpeppar, testa vettja! Dessutom spenderade vi lite för mycket tid på favoritsidan Hemnet i jakten på det perfekta huset. Undrar när vi hittar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar